0740.405.650

Kilograme in plus si depresie dupa sarcina? Scapa de ele cu programele Pilates

Sa recunoastem, in sarcina kilogramele in plus se cumuleaza cu fiecare saptamana care trece. Si, daca in sarcina acest detaliu nu prea este de interes pentru viitoare mamica, la o luna dupa nastere devin de maxim interes. Picioarele umflate, abdomenul proeminent, pielea lipsita de elasticitate sunt efectele mai putin placuta ale sarcinii. Insa, cu ambitie si determinare, aceste efecte pot fi contracarate cu multa miscare, si indeosebi cu renumitele programe Pilates, care, avand o intensitate moderata, sunt recomandate femeilor care doar ce au nascut si pentru ca sunt eficiente in combaterea depresiei postnatale.

Pilates: pentru o silueta frumoasa dupa sarcina

Dezvoltate la inceput de secol XX in Germania de catre Joseph Pilates, programele care ii poarta numele, sunt, de fapt, un sistem de exercitii revolutionar, care are ca destinatari atat trupul cat si sufletul. Nu sunt la fel de complicate precum yoga, si au un efect miraculos. Devii constienta de modul in care corpul tau se misca si functioneaza, iti controlezi respiratia si reusesti sa duci la capat fiecare exercitiu. 

Pilates nu transforma grasimea in muschi

O prima problema in efortul fizic intens este faptul ca grasimea este transformata in muschi. Iar tu nu iti doresti asta, tu vrei sa revii la greutatea dinainte de sarcina si sa fii tonifiata. Aici intervin exercitiile Pilates: ele nu genereaza masa musculara, datorita miscarilor specifice, iar corpul tau va fi cu adevarat tonifiat, vei avea abdomen plat si picioare suple. Practic, pentru a slabi eficient, trebuie sa scazi in greutate nu mai mult de 1.5 - 2 kg pe saptamana. Corpul tau consuma in stare de repaus aproximativ 1200 de calorii pe zi, daca adaugam si alaptarea, ajungem chiar la 1500-1600 de calorii consumate. Intr-o ora de Pilates consumi aproximativ 300-400 de calorii. Prin urmare, ajungi la un consum caloric de 1800-2000. Ca sa slabesti frumos, trebuie sa mananci zilnic mai putine calorii decat consumi, si in acelasi timp sa tonifiezi muschii. Astfel, ai siguranta ca scazi in kilograme, ca nu transformi grasimea in muschi si ca nu te vei lupta cu lipsa de tonifiere.

Pilates nu necesita un efort fizic intens de lunga durata

O a doua problema in cazul tinerelor mamici, este ca nu pot reveni la un exercitiu fizic intens foarte curand dupa nastere. Medicii recomanda sa treaca cel putin 6 luni, inainte de a incepe exercitii fizice intense, chiar daca ai nascut natural sau prin cezariana si mai ales daca nu faceai exercitii inainte de sarcina. Exercitiile Pilates sunt executate in diverse pozitii - intins sau in picioare - au o intensitate moderata, si nu necesita un efort intens de lunga durata. Mai mult, acest program te poate ajuta daca ai probleme cu spatele sau cu articulatiile.

Exercitiile Pilates combat si depresia postanatala

O problema des intalnita in cazul tinerelor mame este depresia postanatala. Un studiu a demonstrat ca exercitiile Pilates sunt ideale pentru tinerele mamici care se lupta cu o astfel de afectiune. Astfel, intr-un centru al femeilor abuzate, un grup de femei au facut 30-45 de minute de exercitii Pilates de trei ori pe saptamana, timp de 12 saptamani. Cercetatorii au masurat nivelul de serotonina, un neurotransmitator cunoscut pentru starile de buna-dispozitie, inainte ca femeile sa inceapa programul si dupa 12 saptamani, cand l-au incheiat. Au mai masurat si nivelul de depresie (printr-un chestionar cu 21 de intrebari), tensiunea arteriala, flexibilitatea, rezistenta si forta, inainte si dupa incheierea programului.

Dupa cele 12 saptamani, s-a inregistrat o crestere evidenta a serotoninei, apropiata de cea a medicatiei care tinteste serotonina din creier si o scadere de 34% a nivelului de depresie. Din punct de vedere fizic, rezistenta musculara a crescut cu 38%, in special cea abdominala. Flexibilitatea a crescut cu 48%, iar tensiunea arteriala a scazut. Fiecare parametru masurat a demonstrat imbunatatiri.

Prin urmare, este clar ca un program Pilates este activitatea fizica perfecta pentru o mama care doar ce a nascut, nu numai pentru ca nu necesita un efort fizic intens si pentru ca se concentreaza exact pe probleme ei fizice (abdomen si picioare), dar si pentru ca se lupta si cu depresia postnatala. O tanara mama intra in depresie pentru ca aparitia copilului pare sa nuii mai ofere controlul dorit asupra vietii sale. Cu ajutorul Pilates, tanara mama poate sa controleze fizic si psihic fiecare miscare, oferind astfel si un antrenament mental important pentru a-si controla viata mai usor. 

Programele Pilates de la Next Door Fitness

Next Door Fitness este sala de aerobic din Bucuresti in care te vei regasi. Cu un design urban si cu antrenori dedicati, sustine valori importante precum auto-depasirea, integritatea fizica si psihica, atitudinea proactiva, noutatea si... prietenia.

Programele de Pilates sunt in fiecare Marti, Joi si Vineri, de la 18.15, iar antrenamentele urmeaza o structura care eficientizeaza rezultatele: marti se pune accent pe trenul superior - brate si abdomen, joi - trenul inferior - picioare si abdomen, iar vineri se pune accent pe postura, mobilitate si se lucreaza toate grupele musculare. 

Cu ajutorul programelor Pilates de la Next Door Fitness, alaturi de cei pe care ii vei considera prietenii tai, vei reusi sa iti atingi scopul, chiar sa iti depasesti limitele, sa adopti un stil de viata sanatos, sa ai o atitudine proactiva si sa incerci lucruri noi!

www.nextdoorfitness.ro

 


Articol preluat de pe www.qbebe.ro! Multumim!